söndag 1 januari 2012

Bröllopskort i ny vikning ( för min del)

När jag var på nls julavslutning fick jag några tips om olika kortvikningar (tack B-M & Kristina), detta kort är ett av dem. Vikningen är väldigt bra när man vill ge bort pengar, presentkort, bio biljetter m.m.
Kortet viks som en mapp så det blir en fick där man kan lägga det man vill ge bort.
Detta kort var till ett julbröllop i beställda färgen röd. Man öppnar upp detta kort genom att dra av hela dekorationen.
Stängningsanordningen kan man göra som man göra på olika sätt, bara använda fantasin :-)
Inuti kortet dekorerade jag med sämpelmotiv. På insidan av locket kan man skriva en hälsning om man vill.

Blev en enkel blomdekoration, lyckades hitta ett trasigt smycke med tro, hopp & Kärlek tyckte det var passande.

Tänk att jag nu hunnit med ett inlägg på det nya året :-) Får hoppas det hinner bli några fler 2012 jämfört med 2011... jag har ju lite tid på mig ;-).
God fortsättning på det nya året.


2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt kort!!!
    Och snyggt i rött och vitt...

    Önskar dej också ett gott nytt 2012.

    Kram // Kikki

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Gott Nytt År!
    Snyggt bröllopskort, roligt med lite annan vikning än den vanliga.
    Ang kläderna så kommer det ev ut lite mössor och halsvärmare till salu snart, jag ska fundera lite på det...
    Mönstret till klänningarna har jag skissat upp lite på en höft utifrån dotterns klänningar och är inte helt korrekta i storlek därför säljer jag inte något av det just nu.
    Ha en härlig trettondagshelg.
    /Karolina

    SvaraRadera